svētdiena, februāris 27, 2011

Gaismas kaste/Softbox

Nu jau kādu laiku atpakaļ saņēmu savu softboxu... nezinu kas man bija uznācis, bet laikam jau lielummānija, pasūtīju 80cm lielu kubu... :) Izmaksāja man tas viss 18.23 Ls, liekas, ka labs ieguvums, ņemot vērā, ka pie mums redzēju 40cm kubu pa 25Ls...

Kad pirmo reizi to izvilku, krustmeita bija klāt un jautāja vai tā esot telts priekš viņas? Jo izmērs tiešām gana liels... :)




Kad atnāca ciemos viņas draudzene, viņas arī abas tur tīri labi ietilpa :)



Bet tad nu mani novērojumi par kasti...


  • Tā kā kaste ir liela, ir vajadzīgs diezgan spēcīgs gaismas avots... ja mazajām pietiek ar parastu galda lampu, tad šaj vajag ko stiprāku! Vēl nākamreiz mēģināšu ar lielo zibspuldzi "paspīdināt" no augšas, varbūt ka līdz!
  •  Forši, ka ir 4 foni, kurus mainīt, jo baltu uz balta pagrūti fotogrāfēt. 
  • Lielai kastei nepieciešama vieta lai to uzstellētu.
  • Katru reizi, lai viņu salocītu, jānopūla smadzene un jālūdz palīgā vīrs! :D


Tad nu fotografēju dienā, tā, ka gaisma (cik nu tā iespīd logā ziemā) bija no sāna, un augšā bija novietota galda lampa, paķēru pirmo objektu, kas bij pa rokai un lūk kas man sanāca:
Pirmā bilde fotogrāfēta ar zibspuldzi, otra bez...

Katrā ziņā turpināšu eksperimentēt un gan jau ar bakstīšanas metodi atradīšu labāko variantu! :)

5 komentāri:

  1. :D kā Tu mani apsteidzi - mana kaste jau labu laiku iepirkta vēl kaut kur klīst pa pasta tuneļiem :), arī lielummānijā 80 cm pasūtīju :D

    AtbildētDzēst
  2. Inese, man ar pagāja laiks līdz saņēmu, jo dienā, kad atnāca paziņojums, ka paciņa pastā, mūsu pasta nodaļas darbiniece saslimusi un nedēļu nevarēju izņemt paciņu, pasta nodaļa bija slēgta! :D

    AtbildētDzēst
  3. Šodien izlasīju šo rakstu par gaismas kasti! Nemēdzu komentēt tikai komentēšanas pēc. Komentēju tikai par lietām, kas uz doto brīdi uzrunā. Pašai man ir 50 X 50 cm ,manām vajadzībām kastes izmērs ir tieši laikā,un izskatās,ka arī Tev būtu pieticis ar šo izmēru =) Bet arī mani lielummānija šad tad pārņem =))) Ja uzliksi melno fonu, nebūs nepieciešams pārāk liels apgaismojums, zibspuldze pietiekami izgaismos... Nesen kādā foto forumā par šo lietu runāju ar profesionāļiem, godīgi pateikšu, tad kad saņēmu atbildes, sajutos maza un zaļa. Visi kā viens teica, ka lai iegūtu daudz maz kvalitatīvas bildes pietiek ar saules gaismu un baltu papīra lapu. Tā nu vakar, kas saule bija īpaši spoža, ķēros pie darba un re, kas no tā sanāca http://www.etsy.com/listing/68999619/new-style-felt-flower-shapes-ix-set-of
    Protams, ne mirkli nenožēloju, ka nopirku kasti, jo esmu apņēmības pilna KĀDREIZ ar to iemācīties rīkoties un uzņemt foto, kas nebūtu pēc tam jāapstrādā ar photoshop, jo arī mazai gaismas kastei ar galda lampu nepietiek.
    Šodien esmu PAR saules gaismu un baltu papīra lapu!! Lai veicas!!!

    AtbildētDzēst
  4. Paldies, Ieva, par viedokli! :) Es ar nenožēloju, ka iepirku kasti, jo mazāk jālauza galva par atbilstoša fona atrašanu :) Ja fotografēju ar zibspuldzi, bildes sanāk labas, bet nav ēnu, ko dažreiz gribās redzēt bildē :) Gaidu, kad būs iespēja iziet spožā saulītē un notestēt kasti dabīgā gaismā!

    AtbildētDzēst
  5. ja nav dabīga gaisma, var mēģināt izmantot celtniecības prožektorus, ja kādam radagabalam vai pašiem kas tāds garāžā glabājas. Vismaz es fotogrāfēju ar tādām pat meičas, kamēr man nebija fotolampas.
    bet citādi - profiem taisnība, pietiek ar saulīti, tik tā saulīte dikti jāmedī.

    AtbildētDzēst